Våra kissar

Som ni kanske vet har vi tio katter hemma, vi föder upp Norska Skogskatter. Dessa tio katter är våra katter och även fast dom inte används i vår avel eller kan tas med på utställningar så stannar dom kvar här, de är en del av familjen. Visar dom med lite text och två bilder :)


S* Linde Lo's Blossom - Kallas Blossa - hona f. 2001.
Blossa är katten vi haft längst, i hela nio år har hon varit våran. Blossa är min katt och det har hon valt själv. Varenda gång hon ser mig blir hon överlycklig och pratar med mig. Hon är rätt korkad men väldigt underbar. Hon är världens snällaste katt som älskar uppmärksamhet (speciellt av mig), hon älskar att ta promenader ute på våren och sommaren så det gör vi ibland.
Blossa är verkligen min bästa vän och jag älskar henne sjukt mycket.


S*Laterna Magica's Candelia Blue - Kallas Candy & tjockis - hona f. 2002
Candy är en rätt så osocial och fet katt, hon ligger mest någonstans och latar sig. Men alla älskar henne iallafall. Hon är en väldigt smart katt och hittar på många knep för att få mat. Hon är kastrerad så vi ser ingen mening i att försöka banta ner henne massor snabbt utan hon får leva sitt liv. Candy är iaf väldigt vacker och snäll, hon är hela familjens katt.


S* Trollgummans Xtrea - Kallas Loppan - hona f. 2003.
Loppan är en litenliten dam som är väldigt bestämd! Hon tycker inte om massa stim och stoj och gillar verkligen inte när de andra katterna busar. Hon har sina bestämda platser hon ligger på och ligger någon av de andra katterna där blir hon tjurig. Hon är väldigt mysig men kan bli bufflig för hon vill kelas så mycket. Hon är hur smidig som helst och kan hoppa superhögt! Hon är Sackes katt men hon är som våra andra katter och älskar alla människor.


S*Laterna Magica's Domino - Kallas Dompan - hona f. 2003

Dompan är en stor och mysig tjej. Hon är väldigt kelig och råkar man somna i soffan kan man vakna av att man har pälsmonstret liggandes på bröstkorgen. Hon är väldigt kraftigt byggd och har superkraftig benstomme och har stora tassar! Hon är väldigt trevlig och social. Dompan är Linns katt.


S* Vildhjärtas Bruce Viggesson - Kallas Bruce & Brucan - kastrerad hane f. 2005.
Bruce är en egen uppfödning och Candy är hans mamma. Bruce är superkorkad och lite efterbliven. Han är hur snäll och go som helst iaf. Han är lugn och tar allt i sin takt, han lever bara livet. Han skulle egentligen inte ha stannat men alla fastnade för honom som kattunge så han fick bo kvar hos oss. Bruce är hur charmig och cool som helst, många fastnar för honom. Bruce är Wilma och Stefans katt.


S*Vildhjärtas Sharin Foo Moose - Kallas Sharin- Hona f. 2007
Sharin är också en egen uppfödning och Bruce är pappan, mamman är en hona vi lånade ut på foder. Sharin är en rätt så lugn katt som är väldigt kelig när hon har lust. Hon är väldigt snäll men hon är med i "galen-gänget". Hon är en av de som busar mest och gillar att dra racet med Coco, Cobran & Apan på kvällarna. Hon älskar också att sova på ens rygg/mage under nätterna. Sharin är familjens katt.


S*Vildhjärtas CuteIsWhat WeAimFor - Kallas cutie, cojtan, cojti - Hane f. 2008.
Cutie är också en egen uppfödning och Dompan är hans mamma. Cutie är hur lugn som helst även fast han är fertil, han tar allt i sin takt och jag tycker han är lite efterbliven. Han är väldigt snäll och social. Han är väldigt fin i avel men har tyvärr inte det, men han har vunnit massor iaf för han har sjukt höga poäng! Han är verkligen mammas katt, han älskar henne sjukt mycket och mamma älskar honom minst lika mycket.


S*Vildhjärtas Cobra Starship - Kallas Cobran (eller cpkatten&fulkatten av mig, hehe) - Hane f. 2008
Cobran än ocksså en egen uppfödning och han är helbror med Cutie, alltså är Dompan också hans mamma. Jag kan tyvärr inte säga så mycket gott om Cobran för vi gillar inte varandra, alltså låter kanske helt sjukt men han gillar alla förrutom mig. Haha! Fast det är inte mig emot för jag tycker han är sjukt irriterande så jag brukar jävlas med honom och ta upp honom och pussa honom massor, han är inte speciellt lycklig då! Men för att inte bara vara elak så kan jag säga att han gillar andra och är social, han är som Stefans lilla hund nästan! Han har är jäääkla look och är sjukt läcker! Till skillnad från Cutie så har faktiskt Cobran det, men tyvärr har han också missar! Cobran är Stefans katt.


S*Drakborgens Coco la Coccinelle - Kallas Coco, cocobäng & bängan - Hona f. 2008
Coco är snäll och social samtidigt som hon är rätt flängd. Hon stimmar, busar och fjantar runt med de andra tre i "galen-gänget". Hon är väldigt mysig men hon kan ge en kärleksbett när man kelar med henne! Hon är familjens katt. Coco är familjens katt.


S*Fairyhearts Oh My Moki - Kallas moki & apan - Hona f. 2011
Apan är vår nyaste lilla kisse och hon är fortfarande en liten bäbis. Apan är väldigt feg och försiktig, hon vill gärna mysa men hon är lite rädd. Hon är inte van vid lika mycket rörelse som det är här. Hon är väldigt söt och busig. Hon studsar runt och busar med sig själv och sen jagar hon och busar med dom andra katterna också. Hon är familjens katt men jag är lite extra fäst vid henne.


Nu kanske ni tänker "hur kan du/ni komma ihåg alla namn?!", för den frågan har jag fått sjukt många gånger! Katterna är en del av vår familj och ni glömmer väl inte era föräldrars/syskons namn? ;)

Har ni några frågor är det bara att fråga på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0