Inflyttad och stalldag

Inflyttningen igår gick kalasbra, packade upp nästan allt igår och sedan var det nästan direkt i säng. Somnade och sov riktigt gott och vaknade sedan helt utvilad vid 08:00 i morse. Då fixade jag frukost och käkade den till lite morgonnyheter, sedan bytte jag om och gick iväg till skolan. Eller ja, gick inte till skolan för att gå i skolan utan för att hänga med Malin i stallet. Red två hästar, ett brunt mellanstort sto som var rätt trevlig, blev bara skritt på henne så kunde inte känna av så mycket. Sedan fick jag rida en rätt stor och långbent fuxvalack, har för mig att han var 8 år och guuuud så fin och mysig han var. riktigt underbar från marken och även fast jag bara joggade honom lite i det svala ridhuset så kärade jag ner mig lite. Riktigtriktigt mjuk i munnen och lyssnade kalasbra på sätet och skänklarna. Sen hade han rätt flashigt steg och var rätt framåt, de enda negativa är väl det att han är mest dressyrhäst och det är ju inte riktigt det jag brinner för tyvärr :/

Sedan gick jag de långa 4 kilometrarna hem och hoppade nästan direkt in i duschen. Sedan hoppade jag i myskläder, käkade lite och har pratat i telefon med finaste, mamma, wilmis och smsuppdaterat pappsen om att hans dotter lever och har det bra. Sedan har jag surfat lite och pratat med en del vänner som är kvar i kalmar över internet. 

Stormtrivs verkligen här och tror bara det kommer bli bättre desto längre jag bor här. Saknar inte Kalmar alls än så länge men det kanske kommer senare när jag insett att jag faktiskt flyttat 30 mil därifrån. Aja, nu laddade mitt PLL avsnitt precis klart så jag ska kika på det och sova direkt efter för nu är jag riktigtriktigt trött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0