Lexa, dusch, lunch & skola

Gick upp rätt tidigt och käkade frukost sedan gick jag ut för att rida Lexa lite på banan, joggade lite i alla gångarter sen kände jag lite på henne hur hon var att rida ordentligt. Hon var fin och inte så stor att rida som man tror med tanke på storleken. Hon var väldigt pigg och glad idag med så det var skoj! Sen efter ridpasset så tog jag ut henne till hagen igen och gav dom lite äpplen innan jag gick in och duschade. Sen gjorde jag lite lunch och har precis käkat klart. Ska alldeles strax byta om till andra kläder och fixa mig lite fort sen ska jag cykla iväg till skolan. Börjar inte förrän 14:00 så har inte bråttom alls utan cyklar bara när jag är klar för att hänga med Malin innan :)


Igår red jag två hästar igen, samma sto som dagen innan fast vi joggade lite i alla gångarter ist. Hon var rätt fin men lite spänd och blev då lite trippig. Men hon slappnade av sen efter ett litet tag och då gick det mycket bättre, sen skrittade vi av ute. Efter henne så red jag en travare, longerade innan sedan skrittade och travade vi lite. Hon var faktiskt väldigt fin och mjuk i munnen och verkligen helt orörd och oförstörd, precis det som jag älskar med travare!!

Nu ska jag faktiskt fixa mig så jag kommer iväg någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0