Skola, Lexza, Bob Hund & VED

Igår gick jag först i skolan tills kanske halv tre? sedan åkte jag hem runt tre-fyra någon gång. Då gick jag in direkt och bytte om för att sedan hämta Lexza i hagen. Red sedan lite i pdn, skrittade fram rätt länge och överböjde henne lite, körde skänkelvikningar och många halter. Började sedan jogga henne lite i traven i båda varven så hon skulle bli varm, hon fick gå lång och i början och när hon väl var varm började jag med lösgörande arbete. Mycket ställning i båda varven, skänkelvikningar, öppna, sluta, mycket volter och mycke övergångar för att få henne mer vaken. Sedan tog jag galopp när hon gick bra riktigt i traven och sen blev det en del galopparbete efter det. Hon har väldigt fin galopp men är lite stark så fick sitta ner som bara den och försöka vara väääldigt lätt i munnen, fick rida med rätt öppen hand och pilla lite lätt så hon inte skulle bita sig fast. Efter ett tag släppte det i båda varven och hon gick väldigt fint. Då travade jag av henne lång och låg igen och skrittade sedan av rätt länge! 

Efter jag ridit klart fixade jag henne snabbt och släppte ut henne och sedan duschade jag, klädde på mig, fixade mig och sen åkte jag in till malmö för att möta upp pappa, Titti och Iris. Vi käkade lite på festivalen sen gick Titti och Irisen hem och pappsen och jag gick och kollade på Bob Hund. Var bara en timme vilket var väldigt trist men var nöjd iaf för dom är grymma live! Efter dom spelat klart fick vi vidare och kollade lite på VED, var faktiskt riktigt bra men vi stannade inte så länge för pappa skulle ut så vi tog tåget till trianglen och drog till Möllan där vi mötte upp några andra. Sen satt jag med på uteserveringen ett tag innan jag gick hem och sov.

Vaknade rätt tidigt imorse och då käkade vi frukost, gick en runda på trianglen sen åkte jag hem till Svedala. Har käkat lunch, fixat vatten till hästarna och ska alldeles strax ut och rida. Malin skulle egentligen fotat men hon orkar nog inte så ni får bilder någon annan gång. 


Trackback
RSS 2.0