Jul

runt julen kommer som de två senaste åren grinchen fram i mig. utan att försöka verka för bitter så kan jag väl kort och gott säga att jag hatar julen. eller hata är kanske att ta i men jag tycker inte om julen längre. och jag har inte alltid varit sån, tvärtom! jag har älskat julen så oerhört mycket tills för tre år sedan.

och nu tänker säkert alla som läser detta att jag antingen är dum i huvudet eller ljuger. men nope, så är det inte.. visst, jag kanske inte ogillar allt med julen utan mest hur det får mig att må.

jag har i hela mitt liv firat julafton med min familj och mammas del av släkten hemma hos min mormor och morfar. alltså i väääldigt många år så alla traditioner och sånt har varit gemensamma hemma där. där firade jag min sista jul år 2009, samma år som min mormor gick bort. min mormor var den största delen av julen för mig! att vara där hemma, äta världens godaste julmat, kolla på Kalle anka, få julklappar och helt enkelt bara vara där hemma, det var jul för mig.

år 2010 firade min familj och jag jul hemma för första gången och det gjorde vi även i år. och när jag säger att jag inte längre tycker om julen menar jag inte att det inte är bra här hemma. det är bra, det är fint, vi skapar våra egna traditioner och vi har det mysigt. men det kan aldrig bli samma sak som det var innan. det mesta julen gör för mig är att påminna mig om att min bästa vän inte finns längre. det får mig alltså bara att sakna min mormor ännu mer. det får mig att inse att hon kommer missa så jävla mycket i mitt liv och jag inser hur jävla tomt det är utan henne.

det är därför jag inte tycker om julen, eller ja.. hela denna delen av året..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0