Floppan 21/1

Red nere på ett fält och det var verkligen en supertrevlig ponny! Skrittade ner dit och fortsatte skritta ett litet tag innan jag började jogga henne lite. Man är tvungen att rida henne med ordentligt stöd i benen och man måste ha ett bra stöd i tyglen hela tiden. Hade lätt att hålla ett bra stöd men jag är så otroligt mjuk i handen så jag släpper iväg tyglen väldigt lätt. Men efter ett tag skärpte jag mig lite och när jag gjorde rätt gick hon fintfint. Hon hade kanonfint steg med mycket luft och hade verkligen mycket steg i sig. Hon var lite busig i galoppen och bockade men det var bara att driva på och jag skrattade mest åt det. 

Hon blev finare och finare desto mer uppvärmd hon blev och jag kom verkligen åt henne i galoppen och hon sköt mig nästan ur sadlen för hon tog i så mycket med ryggen! Jag tyckte verkligen om henne och hon var suuuuupertrevlig och mysig. Väldigt mjuk och superlätt för alla hjälperna och hade lätt för skolorna och sånt. Det är verkligen en guldponny detdär och man önskar nästan att man hade en stor häst som var precis som hon. Kan även tillägga att jag kände mig inte alls stor för hon svalde ryttare som tusan och hade massor av steg i sig! :)

Får bli ännu en bild på Fanny för jag tog inte med mig kameran!


Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Haha ja, pannabandet är typ 3 storlekar för stort, haha. Har inte orkat byta än ;)

2012-01-22 @ 20:04:58
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja det är det ju med x) haha

2012-01-22 @ 21:33:00
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0