Poppe 3/1

(råkade visst publicera utan att ha skrivit klart helt!)
Började med att skritta fram på grusvägen med Alice och Toy. Sen fortsatte jag skritta rätt länge i paddocken och gick in på lite olika volter. Han ville gärna börja trava och försökte slingra sig rätt mycket. Jag lät honom bara vara för jag orkade inte tjafsa för mycket, för ifall man gör det när han är så pigg blir allt pannkaka. Började sedan jogga honom lite i traven på volter och sånt och han sökte sig neråt och trampade under sig bra, det gick i ett lite för högt tempo så det blev en del halvhalter för att checka av att han var med på bromsen.

Tog sedan lite galopp i båda varven och då blev han väldigt pigg och lite tjafsig när han inte fick öka mer. Gjorde en del volter, både stora och små och massora av halvhalter. Han slappnade av rätt bra när han lugnat ner sig men han var fortfarande väldigt framåt och försökte smita iväg rätt mycket. Men han var glad och jobbade på bra!

Jobbade honom sedan lite kort i skritten och traven sen joggade jag av honom i galopp och trav sen skrittade jag av ute. Han var avslappnad och fin i både galoppen och traven och sökte sig lång och låg!


Kommentarer
Postat av: FIA

Varför hade du inte kvar datten?

2012-01-03 @ 19:38:56
URL: http://jagridervadgordunu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0