hästar, hoppträningar, akuten & bästa vännen

har ridit sjukt mycket på senaste, flera olika hästar men mest lilla lord. han börjar lossna lite och bli mer avslappnad i dressyren vilket är skönt. på hoppträningarna för fredrik har han skött sig super! första träningen hade jag hans vanliga tredelade eggbett vilket gjorde att lillhästen fick tjugofem meter mellan fram & bakbenen, vilket i sin tur resulterade i att han bara låg på jobbigt i bettet. men han hoppade allt och så men han hoppade lite flackt för han inte kom ihop ordentligt. de andra träningarna har jag haft ett babypelham vilket funkat super, kan rida med bara sätet och krama lätt på tyglen istället för att behöva ta ordentligt. han hoppar bra, lyssnar mellan hindrena och fredrik tycker det ser super ut!! :)

men sen till det tråkiga.. jag red en väldigt speciell häst i onsdags efter hoppträningen som höll på att jävla sig genom att göra lufthopp och stegra sig rejält, jag lyckades då bryta lillfingret på vänster hand på samma sätt jag bröt höger lillfinger förra året i maj på fanny. trillade inte av så fortsatte rida cirkus en halvtimme efter så han coolade ner sig sen fick jag åka in till akuten i malmö och få det röntgat och gipsat. så nu har jag ett såntdär jättegips som ska sitta i 2-4 veckor sen ska det tejpas ett bra tag efter! stannade kvar i malmö över natten för vi blev klara så sent på akuten.

i torsdags mötte jag upp min bästa vän alice på tågstationen. vi har haft en sjukt mysig och slapp helg i svedala med massa mys och prat. sjukt skönt att träffa henne igen!!! hon gjorde allt bättre och de totalsög att vinka av henne vid tåget i malmö idag.. grät nästan lite när jag gick och mötte titti & iris..

kom hem till svedala rubt elva och har kollat serie sen dess. nu ska jag faktiskt bädda ner mig och sova för att orka med en totalt meningslös dag. godnatt!

inte alls i form, måste friseras och kass vinkel men här har ni lilla lord iaf ;)


Kommentarer
Postat av: Alice

Awsi att säga hejdå är aldrig kul.... :((

2012-09-24 @ 19:09:46
URL: http://binnastoy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0