Poppe 8/8

Red ner till fårhagen och körde massa backar. Lång framskrittning sen hoppade vi över traven och tog galopp direkt. Han fick verkligen jobba i backarna i både skritten och galoppen, fick gå i form och i slutet samlade jag galoppen rätt mycket. Han tyckte det var superskoj och jag berömde honom superofta vilket bara gjorde honom mer positiv. Sen när han fått gå massa upp och nerförs backar i både skritt och galopp så fick han rejsa upp några gånger. Vilken lycka alltså! Han tog i med hela kroppen, spetsade öronen och galopperade, berömde honom som bara den när han kom upp och han var så himla glad! Sen skrittade vi av dom ganska långt och jag tryckte på Poppe lite så han skulle skritta igenom hela kroppen.

Måste faktiskt säga att det är en väldigt rolig ponny att jobba med, han fösöker göra sitt bästa och han mår så himla bra när han får beröm. Himla kul också att han blivit så himla mjuk på dessa dagar och han verkar trivas med mig rätt så bra faktiskt. Superskoj verkigen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0