Gårdagens jobb

Mockade fyra boxar, bytte vatten, halmade och fixade hö. Sen bytte jag vatten i två hargar och fyllde på Narma och Jostans vatten, sen myste jag lite med dom. Sen satte jag mit i solen och stekte några minuter sen kom Kjell och då körde vi intervaller nere på travbanan, de gick bra men hon var lite slö! Sen red jag Jostans i sanden igen, åtta varv runt och åtta gånger uppåner i backen. Bra benträning för båda två ;)

Efter de tog jag en skrittur på Narmo. BARBACKA!! Haha, han var lite skeptisk men eftersom de bara var skritt var de inga problem. Skrittade ner till sanden och skrittade två gånger i backen och lite runt innanför varvet eller vad man ska säga xd Jag tyckte de gick asbra, han var som sagt lite skeptisk men med tanke på att det är första gången han rids barbacka är jag nöjd. Får ta och göra de någon dag nu snart igen, mycket mysigare när man bara ska skritta :) Spolade honom efter sen fick han stå ute i solen och torka och beta, nöjd som bara den såklart! Sen blev han borstad och fick pälsglans på rumpan och halsen och bogen för att hålla allt damm borta. Sen sprayade jag pälsglans i hans man och svans och borstade igenom :)

Sen kom Kjell tillbaka och då körde vi intervaller på rakbanan med två andra hästar. Gick kanon det med. Denna hästen är lite piggare med fast de negativa är att hon sprätter upp dubbelt så mycket grus och jag körde i linne.. x) Sen gjorde jag andra saker som att hjälpa till och leda ut och in en av unghästarna när hon skulle köras. Fyllde på lite vatten och andra småsaker. Slutade vid kvart över fyra och tog sedan bussen hem :)

HAHAHAHAHAHAHA xD förlåt, men HAHAHAHAHA x'd Såhär söt kan jag vara ibland när jag kör x'd

Finaste Narmo<3

Kommentarer
Postat av: Carro

Ja det är okej, men som sagt som du sa, det är finast utan. Tycker dom ser så typ.. instängda ut i luva.. jag vet inte vad det är som gör det "fult" haha x)

2011-06-28 @ 21:46:11
URL: http://ponyfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0