Hästvakt

Jag ska vara hästvakt åt Toy & Monne från fredag-söndag för både Alice och Sarah åker iväg, sen har jag självklart lilla Poppe också. Alltså har jag 3/4 hästar i stallet hela helgen. Ska bli otroligt skoj för jag har ridit både Toy och Monne flera gånger innan så jag vet att alla tre hästarna jag har i helgen är helt olika varandra.

Monne är en ponny med mycket fullblod i sig som är rätt lik en storhäst att rida. Han är känslig och väldigt pigg, vilket jag älskar!

Toy är en liten connemara ponny som är mycket jobbigare att rida än man tror. Han är rätt kraftig och rider man inte hela tiden kan han bli rätt tung i handen. Han är väldigt fin men jag tycker han är svår att rida för jag är van vid hästar som har mycket mer motor än vad han har! Men han är rolig att rida för det är mer utav en utmaning för mig!

Sen har vi lilla Poppe som är väldigt speciellt! Pigg och framåt och rätt krånglig att rida rätt för man måste vara bestämd samtidigt som man måste vara väldigt mjuk och försiktig för blir han minsta lilla osäker eller medveten om att han har gjort  fel blir han frustrerad. Men han är väldigt positiv till arbete och gör ofta mer än man begär!

Tre trevliga och helt olika hästar, ska bli skoj och lärorikt. Sen att jag lär vara helt utmattad efter att ha cyklat till och från stallet, fixat allt till hästarna och ridit är en helt annan sak. Ser fram emot det iaf! :D

Monne & Sarah

Toy & jag

Poppe & jag

Kommentarer
Postat av: warnmark -Officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Tack så jättemycket :)

2011-11-03 @ 16:20:52
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0