Lite fakta om Poppe

Tänkte skriva lite olika sorters fakta, men jag känner inte för att skriva lång text så jag punktar upp det. Är det något ni undrar kan ni bara skriva och fråga :)

* Importerades från tyskland 2008. Tyvärr tror jag inte han har blivit rättvist behandlad där..

* Han har två virvlar i pannan och förr i tiden sas det att hästar som har det är galna och djävular. En gammal tränare sa det till mig iaf!

* Han är född 2001 och är alltså 10 år men är lite som en bäbis.

* Han är lite utav en träningsnarkoman och älskar att jobba, iaf nu på senaste när han märkt hur duktig han är. Berömmer man honom massor under tiden man rider så överdriver han allt man ber honom om.

* Han blir lätt frustrerad ifall han gör fel så om han gör som han brukar ibland och tar förvänd galopp kan jag inte sakta av direkt för då brukar han få damp och studsa runt för han blir sur på sig själv!

* Han tycker inte om små ponnier, när grannens ponny Lusen var på besök i stallet och stod i hagen bredvid drog han öronen bakåt och surade.

* Han hatar när jag tar hand om någon av de andra hästarna i stallet eller bara tar in dom från hagen. När jag hade hand om Toy & Monne var Poppe supersur på mig efter jag ridit de andra så han sprang runt i boxen och slängde med huvudet och gnäggade massor när jag var ute och red! x')

* Han är jätterädd om sitt huvud och speciellt sina öron, tror det har lite med att göra att han inte blivit behandlad så bra.. Men nu får jag borsta huvudet iaf och det ökar mer och mer för varje dag!

* Han är bara 145 cm hög och känns väldigt liten från marken men när man rider och han verkligen tar ut på steget så känns han som en stor häst!

* Han älskar att jogga fram och av när man rider, brukar nästan vara med huvudet i marken och skjuta upp ryggen supermycket!


Kommentarer
Postat av: Amanda

say whaaat, jag trodde han var en stor häst xd haha

2011-11-18 @ 09:29:51
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

är ditt pannband från charlies? - vilken storlek? :)

2011-11-18 @ 23:05:19
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: okej :) jag tänker ta cob, ska ha det till en c-ponny så :)

2011-11-18 @ 23:26:55
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0