Mål

Har lite mål för Poppe, dock kommer det bli lite klurigt nu till vintern.. Svårt att komma till ridhuset så ofta som man egentligen vill och även fast vi kanske saltar paddocken så kommer det inte gå att hålla igång honom hela vintern. Men ska försöka utnyttja snön lite iaf, massa styrketräning genom att rida korta men intenssiva pass i snön!

Kortsiktiga mål:
* Fortsätta musklas
* Få ännu bättre bärighet
* Mer avslappnad och lugnare
* Mer tryck i galoppen i hoppningen

Långsiktiga:
* Lite skolor inlärda
* Mycket starkare i all ridning, bättre bärighet och mer muskler
* Korta formen
* Lugnare (inte för han är hetsig men han kan ibland i vissa situation -te.x. när han vet att han gjort fel- bli frustrerad)
* Bättre självförtroende i hoppningen (säkrare på avstånd och att allt flyter på bättre)
* Ta för sig mer i steget och våga länga ordentligt
* Fixa byterna (gör kanonfina ute, i pdn är det mindre och han tar inte för sig lika mycket :/)

Det är lite mål jag har för Poppe, sen vet man ju aldrig vilka som uppnås, men det är alltid bra att ha mål att sträva efter! Men jag vet att detta inte är omöjliga mål för Poppe är lättlärd och han försöker alltid så gott han kan och han har förändrats mycket på kortkort tid så jag håller bara tummarna för att det fortsätter framåt :)



Önskar jag hade nya bilder att visa er för han är ännu finare nu... (dessa är över en månad gamla nämligen..

Kommentarer
Postat av: sofia

fin:)

2011-11-06 @ 14:01:15
URL: http://zprallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0