Monne 6/11

Red ut med Hanna & Totte till fårhagen. På sista vägen till fårhagen mötte vi en traktor och vi hoppade båda av, mest för att vara på den säkra sidan och eftersom de är första gången jag red ut på Monne tog jag hellre det säkra före de osäkra. Monne var dock kolugn och brydde sig inte minsta lilla. När vi kom fram började jag jogga honom uppe på volten och han var superlugn och avslappnad. Han sökte sig neråt i formen utan att jag krävde det och jobbade på rätt bra. Efter att jag joggat lite till så trampade han under sig bra och höjde ryggen, var mjuk och fin i sidorna också. Gjorde lite varvbyten och minskade och ökade volten. Inga problem och han var lugn och fin hela tiden.

Gick efter en liten paus över till galopparbetet och han var lika fin och avslappnad där. Ingen tendens till att sticka eller busa vilket jag nästan var helt säker på att han skulle göra. Efter ännu lite mer arbete i både skritt, trav och galopp så galopperade vi två backar. Båda gångerna var han lugn och fin och försökte inte sticka. Dock blev han lite taggad när vi väl var uppe och då gjorde han lite seriebyten! Efter det så red vi iaf hem och Monne verkade nöjd och glad. Vilket han var hela passet också för den delen. Tror han tyckte det var kul att komma ut lite och även fast jag inte krävde av honom att han skulle gå i form så gick han i en lång, låg och avslappnad form nästan hela ridpasset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0