Poppe 12/11

Blev att rida ut barbacka med Sarah & Monne till åkern istället. Var otroligt disigt ute och det var inte fel med lite sällskap och Poppe tyckte det var superskoj! Vi började med att skritta ett halvt varv och sen travade vi lite, men gav upp den idén rätt fort för Poppe är otroligt skumpig och sen när han är lite för pigg och studsig är det inte så smart xD Skrittade istället lite till sen tog vi lite galopp. Han var verkligen kanonfin, glad och pigg! Sökte sig ner i en fin form och rumpan försvann nästan bakom mig för han trampade under sig så mycket! :D Sen så sköt han iväg mig som fasen för han tog i så mycket!

Sen skrittade vi tillbaka till paddocken, började galoppera igenom honom lite lång och låg. Han var verkligen superfin och höjde ryggen supermycket. Sen blev det lite skrittarbete och han var väldigt mjuk och fin. Sen så skuttade vi över dom små hindrena som stog framme i paddocken, han tyckte det var väldigt skoj. Han blir gärna lite för taggad och han måste öva på att vänta på hindrena. Vilket han gjorde rätt okej sen var han kanonfin i ridningen emellan, jobbade på superbra. Joggade sedan av honom i galoppen väääldigt lågt vilket han älskar, man känner hur han tar i med hela kroppen samtidigt som han är väldigt avslappnad. Sen plågade jag mig själv lite genom att rida lätt när jag joggade av honom i traven. Sen skrittade vi av ut till vägen och sen fick han gå in och få på sig ett nytt fleecetäcke och sitt varma stalltäcke :) Han verkade supernöjd och han var väldigt mjuk och fin som vanligt! :D

Tog supersöta bilder på sötkorven när jag myste med honom i boxen innan jag åkte hem, men självklart så är sladdj*vlen borta för hundrade gången.. Får istället bli en bild på sötisen från en annan dag, hade samma saker på idag minus luddet!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hejsvejs! Jag har inte kollat ordenkligt på din blogg på läääänge (tyvärr) så jag undrar bara vad Poppe är för något? din egen/medryttare/foder? :D Han är väldigt fin måste jag tillägga :D

2011-11-15 @ 13:40:36
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0