Poppe 26/11

Alice's ponny Toy's förra ägare och hennes halvsyster kom upp till stallet så vi red ut. Sabina som hon heter på Toy, hennes halvsyster på Monne, Alice på Totte och jag på lilla älsklings Poppe! Vi red ner till fårhagen och började med att jogga honom lång och låg och han sträckte ut på steget fint och var väldigt pigg Trampade under sig kanonbra och var verkligen mjuk i hela kroppen. Joggade igenom honom så i både trav och galopp och de var inga problem alls. Gjorde precis de jag bad honom om utan problem. Sen började jag jobba honom lite mer på en volt och han var kanonfin!  Han gjorde det jag ville och lite till och jobbade hela tiden på bra. Dock var han som sagt väldigt pigg så ibland gick de lite för fort och ibland flöt han över i galopp när vi travade. Men jag saktade bara av eller samlade honom lugnt men lät honom faktiskt gå i ett lite högre tempo för han skulle mest få ha skoj.

Sen mitt i allt fick Alice hoppa upp lite och skritta, trava och galoppera lite i båda varven för jag ville att hon skulle få känna på honom eftersom han har förändrats så otroligt mycket sen hon senast red honom. Hon höll med och de var kul att se honom under en annan ryttare!

Sen efter jag jobbat honom lite i skritten, traven och galoppen så körde jag lite backar. Lät honom gasa på som tusan och jäklar va fort det gick! :D Han tog i som bara den och var superglad!! Tog även några i mer samlad galopp men mest rejs. Tyckte han skulle få ha lite skoj och har inte hunnit rida ut på senaste tiden. Sen efter de pratade vi alla lite och då och då joggade jag honom i trav och galopp för att han inte skulle få bli kall. Och innan vi red hem joggade jag av honom riktigt lång och låg i galopp och trav! Hade förresten babypelhamet idag och han hade ett så fint stöd iaf! :') Han trivs verkligen på de bettet ute, och då vågar jag verkligen gasa på ordentligt för direkt när jag kramar i tyglen så saktar han av!

Poppe var superlycklig hela detta ridpasset och jag med, älskar verkligen att vara med denna ponnyn för han är så otroligt speciell. Sen är han tokfin också och försöker alltid sitt bästa. Går verkligen inte annat än att tycka om denna ponnyn :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0