Poppe 6/11

Blev ett markarbetespass i paddocken. När jag red fram var han lugn och fin, jobbade lång och låg och trampade under sig kanonbra. Var mjuk och följsam efter skänklarna och lyssnade snabbt och bra. Kortade hoom mer i galoppen än jag brukar för att få fram en bra hoppgalopp. Funkade väl sådär och han ville gärna att det skulle gå snabbare än vad jag tyckte.. Han skötte sig iaf okej och jag började hoppa lite smått. Han skötte sig sådär, sket lite i mig och blev väldigt lång innan hindrena.

Tog sedan en paus och började sedan jobba mer på galoppen, var väldigt noga att han skulle vänta på hindret och inte slänga sig. Han var lite emot mig i början och slängde med huvudet lite, men efter ett tag coolade han ner sig lite. Han blev fortfarande lite för lång innan hindret men han lyssnade bättre på mig och tog mina hjälper bättre.

Blev sedan ännu en paus för jag pratade med Sarah, efter det så började jag hoppa lite olika övningar jag kom på allt eftersom. Han hoppade fint men han var lite småbråkig emellan och ville gärna att allt skulle gå fort och han överhoppade sig som tusan. Joggade honom lite för att få honom att coola ner sig igen vilket funkade rätt bra. Hoppade sedan lite olika vägar och olika avstånd på alla hindrena och han får godkänt. Han hade kunnat vara lite mindre jävlig och inte försökt smyg-öka.

Jag får fortsätta träna på detta med småhindren och hoppas på att få resultat om ett tag :) Men överlag skötte han sig bra och han funkade faktiskt bra på babypalhamet i hoppningen också. Dock tror jag att det funkar med det vanliga tredelade när man bara hoppar småhindren!


Kommentarer
Postat av: emma

byta bildlänk?:)

2011-11-06 @ 23:13:57
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se/
Postat av: Malou

Sv: det är verkligen inte det lättaste men när man sätter den så är lättare att behålla den, det blir liksom som ett klick om du fattar :)

2011-11-07 @ 08:19:07
URL: http://maloousan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0