Toy 12/11

Alice ringde mig när jag var ute med Poppe och frågade om jag kunde tänka mig att motionera Toy och självklart så sa jag ja! :) Hade gärna ridit ut en runda på honom med men det var alldeles för mörkt och disisgt så det blev ett lite kortare pass i paddocken. Skrittade iaf fram på grusvägen och tillbaka och sen skrittade jag lite i paddocken. Sen skrittade jag honom på kort tygel ett tag så han var riktigt framskrittad. Började sedan jogga igång honom, först lite på fyrkanten i trav och sen efter ett litet tag galopperade vi.Alltså red jag fram jag honom helt utan krav på halvlånga tyglar för att verkligen få honom varm i hela kroppen.

Sen kortade jag tyglen lite och la stöd med benen. Han gav efter direkt och jobbade på fint i både skritten och traven. Så jag körde lite övergångar och flyttade honom lite för skänklen och han blev bara mjukare och ännu finare. Kände verkligen hur han jobbade med ryggen och jag hade inte massa i handen som det brukar vara! Kände väldigt bra samtidigt som det var annorlunda. Gick sedan över till galoppen, han jobbade lite emot mig men efter ett tag så slappnade han av där med och då gick jag in lite på volterna. Han var väldigt mycket lättare han brukar även fast man får sitta emot som tusan.

Joggade sedan av honom i alla gångarter sen skrittade jag av honom på grusvägen.


Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Sv. Aaaah helt supersöt :) blir ännu sötare när jag klippt den sen också :D

2011-11-12 @ 20:59:43
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Sv. Jag kommer filma imorgon! :D Har ridit denna ponnyn innan och den är superfin! :)

2011-11-12 @ 21:03:53
URL: http://xelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0