Poppe 6/10

Red i paddocken och precis när vi kom ut så började det självklart regna. Som tur var hade jag ett riktigt gosigt ländtäcke på Poppe och tjockiströja på mig. I skritten var han helspänd, slängde i början en del med huvudet och skuttade till för det mesta. Ställde inga krav utan skrittade bara fram på lång tygel och började trava rätt tidigt för jag ville inte att han skulle bli kall heller. I traven spände han sig en del men började slappna av rätt bra efter ett tag och sökte sig ner i en lite längre och lägre form. Joggade runt lite och gick på lite volter, lite innanför spåret och flyttade lite för att mjuka upp honom i kroppen. Gick sedan över till skritten och jobbade ordentligt vilket funkade mycket bättre efter han blivit lite varm. Han gick fram till bettet och tog ett mycke bättre stöd.

Började sedan jogga honom igen ett litet tag och längde och kortade upp honom lite och checkade av bromsen med lite halvhalter och övergångar. Han trampade under sig bra och tog ett finfint stöd i bettet. Gick sedan över till galopp där han var lite för på. Men hellre det än att bromsen ligger i. Red verkligen bara med sits och skänkel och det gick bra tills min rygg började säga emot och då släppte jag ner honom mer i formen och stog lite upp. Joggade sedan av honom lång och låg i rätt bra tempo så han skulle jogga igenom hela kroppen, skrittade sedan av på vägen till stallet. Sen efter jag tagit av honom all utrustning så fick han på sig ett gosigt fleecetäcke och fick sin kvällsmat :)



Kommentarer
Postat av: Agnes

sv: okej :)

2011-10-06 @ 21:52:34
URL: http://agnesagnesm.blogg.se/
Postat av: Agnes

sv: okej, hur gammal är du nu då? ;)

2011-10-07 @ 07:44:24
URL: http://agnesagnesm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0