Poppe 21/4

Red ut med Alice och Toy till hagbynäs (där jag stod med Dattan innan), blev skritt hela vägen då man måste skritta längst en cykelväg hela vägen dit plus att man måste rida över massa vägar och rida över en bro över e22. Poppe var hur lung och snäll som helst, självklart kollade han runt lite för han aldrig varit där innan men det var inga problem och han skrittade på med öronen spetsade. När vi kom fram dit red vi över en liten bro och ner till de stooora fältet och började jogga dom lite i traven, Poppe var SUPERGLAD när han såg de stora fältet och låg på en del! Joggade lite till på volter sen tog jag galopp i båda varven. Ponnyn var kanonfin och verkligen superlycklig så han låg på lite extra och ville mer än gärna rejsa. Blev några försök till bocksprång och lite småstudsande men som tur var tog jag pelhamet så vi slapp ha dragkamp utan jag kunde bara krama mjukt sen kom han ner lite mer till jorden! :D

Efter ett tag red vi på en grusväg och där travade vi bredvid varandra och Toy och Poppe körde lite travtävling och båda längde finfint på steget! ;) Sen red vi ner till Sjöslättens terränghage och hoppade lite. Poppe var tokglad och studsade fram de sista metrarna till hindrena när jag höll in honom. Han hoppade iaf super och hoppade igenom hela kroppen och överdrev lite lagom på höjden med! Sen red vi hemåt och red över bron på cykelvägen som är högre, har räcke och är längre. Poppe gick över som ingenting och brydde sig inte minsta lilla om det. Vi mötte sedan Nina med bilen och han stod helt stilla och brydde sig inte ett dugg om att stå där och prata lite. Sen red vi hemåt och kom hem med två nöjda ponnier och ryttare efter en 2.5 timmes lång utritt.

Poppe skötte sig bäst och jag hade verkligen inte kunnat vara nöjdare med honom! Sen måste jag även tillägga att många bilister gjorde mig riktigt glad när det saktade in och körde i lagom fart bredvid bilarna, tyvärr fanns även de som sket fullständigt i det och körde på som ingenting men dom skiter vi i.

(kommer lite fler bilder sen när jag får in dom på datan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0