Poppe 22/4

Skrittade fram ute med Alice och Toy sen gick vi in i paddocken. Skrittade lite till och i början var han bara jättetittig och allt var superfarligt och varenda liten sak var ett blödtörstigt monster.. Brydde mig inte om hans fjanterier utan red på som vanligt och efter ett tag började jag jogga honom lite, massa volter, varvbyten och övergångar och efter ett tag började han lyssna mer. Travade väääldigt länge för att få honom att verkligen jobba igenom heeela kroppen. Ramade in honom som tusan och höll en stadig och rätt hög hand för han inte skulle falla bakom lod. Efter ett tag föll allt på plats och han gick kanonfint!

Fortsatte ett tag till i traven och jobbade mycket på takten, försökte lägga honom lite i undertempo då och då för att han ska lära sig tagga ner lite. Sen när det kändes bra i traven tog jag lite galopp i båda varven, han var fin där med. Lite småstark och pigg ibland men när jag satte mig ner och verkligen red ihop honom gick det kalas. Så det gick bra så länge min rygg var med! Travade och galopperade sedan en del till för att Alice skulle kunna ta lite bilder, han jobbade på superbra så länge jag höll koll på allt och gjorde rätt. Joggade sedan av honom i traven och han var superdupermjuk och genomriden, kändes riktigt skönt och han sökte sig lååågt och trampade på fint. Hoppade sedan av, spände upp sadelgjorden och gick en promenad som avskrittning. Gick mest på asfalten så han fick avskrittning på hårt underlag. 

Supernöjd med honom och det känns som vi blivit ett mycket bättre team!








Kommentarer
Postat av: elwira

Kan du inte lägga upp skillnadsbilder på honom ? :D skulle vara kul att se!

2012-04-26 @ 10:30:52
URL: http://grasm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0