Poppe 19/2

Red ut med Alice till fårhagen och ponnyn var peppad och glad. På vägen dit så skuttade vi över lite snövallar och han galopperade igenom djup snö och var supernöjd. Han hade riktigt bra tryck i galoppen och tog i som tusan. När vi kom till fårhagen joggade jag honom lite på en volt och han jobbade på superbra och gick i en fin form hela tiden. Var verkligen superpositiv till arbete och gjorde allt jag bad om och lite till.

Efter ett litet tag tog jag en backe med Alice och Toy före och Poppe blev genast SUPERTAGGAD men han höll sig rätt bra på mattan så jag släppte honom och lät honom ta den i sin takt. Red väl en eller två backar till innan jag joggade honom lite till uppe på volten och han gick lika kanonfint då. Lyssnade bra på hjälperna, tog förhållningarna och tog ut steget. På vägen tillbaka skuttade vi över vallarna och båda ponnierna taggade på som tusan och när jag skulle låta Alice och Toy gå före studsade Poppe på stället (a). (hehe låter som vi red superlänge men sammanlagt blev det väl kanske 10-15 minuters lätt arbete och resten skritt, dock hade Poppe gärna dubblat tiden då han älskade att få jobba lite ordentligt igen)

Var så sjukt nöjd med honom och jag ska se om jag kan fixa lite nya ridbilder på honom som gör honom mer rättvisa då han är myyycket finare i ridningen nu! :D
Bild från början av feb..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0