Poppe 25/1

Skrittade fram på grusvägen med Alice och Toy sen gick vi in till paddocken. Började med lite övergångar i skritt och trav för att gå igång baken och få honom lite uppmärksam på mig då han verkade lite tankspridd. Han började lyssna mer rätt fort och då joggade jag fram honom i traven och galoppen. Sen gjorde vi bara lite lätt arbete i alla gångarter där det bara gick ut på att han skulle jobba igenom kroppen. Mycket tempoväxlingar, övergångar, voltarbeten, innanför spåret och halter. Efter ett tag lyssnade han nästan helt på mig förrutom när han skulle kolla på skuggor men det gör han alltid!

Han trampade under sig fint och tog för sig i steget och gjorde allt jag bad honom om. Han fick gå i den lite lägre arbetsformen hela ridpasset och där trivs han riktigt bra. Då och då flöt han pyttepyttelite bakom lod när han tyckte det blev lite jobbigt. Samma sak som de två senaste dagarna så fick han rätt många skrittpauser och passet var inte speciellt långt. Avslutade med att jogga igenom honom i alla gångarter sen skrittade jag av med Alice och Toy på grusvägen.

Alice filmade lite så jag kan fixa till den om NI skulle tycka det var intressant. Känns lite dumt att sitta och klippa och fixa massa ifall ni inte bryr er alls om det! :) Annars har jag bara kvar den på datorn för min egen skull ;) Har även lite mobilbilder på sötaste som ni får när jag laddar in allt på datorn, men nu så får ni leva med gamla bilder. Ska också be någon fota någon dag nu snart så ni får nya bilder med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0