Mitt 2011

(skrivet 06:00 utan någon sömn innan så kan innehålla en del stavfel och konstiga meningar..)
Att skriva ett långt inlägg om året som gått orkar jag inte för det skulle bli för jobbigt, så jag skriver kort och sammanfattat om vad som hänt.

Början av året är lite som ett blurr för mig, mest för att början av året inte var så bra. Jag mådde varken superbra psykist eller fysiskt och det finns massor av anledningar till det jag inte ser så stor mening i att ta upp. Jag hade iaf Suppan som gjorde att allt kändes lite lättare! Hade massor i skolan men jag orkade aldrig anstränga mig. Januari, februari, mars och till mitten av april spenderades mestadels med Suppan, alltså tills hon åkte i april. Umgicks en hel del med vänner och hälsade på pappa tre gånger har jag för mig. Fick också på nyårsafton veta att jag skulle få ett småsyskon till sommaren (iris).

Efter Suppan åkte letade jag inte häst utan red Fanny då och då, sen red jag andras hästar. Försökte, istället för att leta häst, hitta lösningar på andra problem jag inte orkat ta itu med innan. Sen var det bra med en liten ridpaus för min rygg då jag under en period hade så otorligt ont att jag knappt kunde resa mig upp på morgonen. Min tid gick mest åt till att umgås med vänner, skolan och att rida olika hästar.

I maj började jag jobba hos KG och jobbade rätt mycket i början. Red fortfarande Fanny, lite andras hästar och hade en till ponny jag hjälpte till med ibland också. Bröt lillfingret och hade gips i 2 veckor och fick sedan inte rida på 2-3 veckor efter det. Sen slutade skolan och sommarlovet gick otroligt fort men samtidigt långsamt. Jag jobbade, umgicks massor med kompisar, Poppe kom in i mitt liv, var på stadsfesten med fina människor, blev kär, njöt av sommarlovet och spenderade timmar i den varma solen.


bilden under mmsade jag till min mamma med meddelandet "njuuuter av sommarsolen och kör vicky i linne på rakbanan, supernöjd!". Det var precis det jag var också.
Efter sommarlovet fortsatte jag jobba och skolan startade igen. Blev skoltrött rätt fort och jag var verkligen otroligt opepp på det mesta förrutom att vara i stallet och mysa med sötponnyn. Blev supersjuk ca en månad efter skolstart och missade en del. Fick sedan en muskelinflammation i ryggen som gjorde att jag knappt kunde göra något alls och det tog en vecka innan jag ens kunde gå. Var mest sjukdommar blandat med skola, vara i stallet och umgås med vänner.


November var en rätt jobbig månad för mig. Den 10 var det precis två år sen min bästa vän, alltså mormor gick bort. Årsdagar är som de flesta vet jobbiga. Jag var oerhört ledsen och gav upp det mesta för ett tag, orkade inte anstränga mig för något... Precis en vecka efter förlorade jag en fin vän, han dog i en hjärtattack och jag som redan mådde dåligt mådde bara sämre och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Spenderade en del tid i stallet och försökte ta tag i mitt liv men kan väl inte påstå att jag lyckades superbra..
December spenderes mestadels hemma i sängen för jag drog åt mig alla vintersjukdomar precis som en svamp. Blev helt genom förkyld, hade vinterkräksjukan och massor annat. Kom tillbaka till skolan sista veckan och efter vi slutat skolan var det massa julförberedelser. Efter jul åkte jag till Malmö och var där tills dagen innan nyår. Då åkte jag till Aspö efter att ha varit i stallet, spenderade natten där sen förberedde vi för nyårsfirandet. Nyår spenderades med 12 andra grymma människor. Hade verkligen superskoj och det är helt klart bästa nyårsfirandet jag varit med om! :D 
plastgran iår igen pga kattungarna..

Trötta pojkar som precis klätt julgranen! (min bror Nils & den lilla kattungen Leonard)
Dom som tog bilder har inte lagt upp några bra än så det får bli två Alice tog på nyårsaftonsmorgonen


Avslutar med denna

Kommentarer
Postat av: emmalundberg

Hej där! Just nu pågår en liten tävling på min blogg där du har chansen att bli veckans blogg. Varför inte ta den chansen? Du hittar all info om tävlingen på: http://emmaluuundberg.blogg.se/2012/january/tavling-vill-du-bli-veckans-blogg.html Lycka till! Mvh emma

2012-01-04 @ 12:57:41
URL: http://emmaluuundberg.blogg.se/
Postat av: Gotlandsryttare

vilka fiina ponnysar:D

2012-01-04 @ 13:47:29
URL: http://karroannie.blogg.se/
Postat av: Malin

Du har en timme på dig att skriva i min blogg vad jag ska skriva i ett långt inlägg. Jag kommer välja ut en blogg som har skrivit bäst.



Pss... Jag tror du har en STOR chans att vinna! ;)

2012-01-04 @ 13:59:32
URL: http://mallanmalinsliv.blogg.se/
Postat av: Gotlandsryttare

tack så mkt :D är de bra med dig idag ? :D

2012-01-04 @ 14:01:05
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0