Besviken

Besviken är det värsta man kan vara på någon eller något (enligt mig iaf..) och jag är riktigt besviken på hästvärlden. Egentligen har jag varit det länge men har inte riktigt märkt det sen jag blev hästlös och varit ifrån det ett tag. Och när jag säger hästvärlden menar jag verkligen inte alla men majoriteten iaf.

Jag har verkligen tröttnat på allt skitsnack och alla falska personer som finns i denna värld. För det är verkligen en egen värld som ibland är underbar men väääldigt ofta falsk, tyvärr. Har aldrig förstått mig på folk som inte kan glädjas av andras framgång utan bara måste se allt negativt som finns hos folk. Och det hemskaste av allt är att det spelar inte roll hur trevlig man än är för man blir fortfarande dåligt bemött av flera utan att ens gjort något. I hästvärlden handlar det för det mesta om att vara störst, bäst och vackrast. Och man måste självklart synas mest och få mest uppmärksamhet. Och sen vääldigt många know-it-all's och även fast man kan ha haft sin häst i fem år så finns det minst 1000 andra som vet hur man tar hand om den och rider den bättre. 

Och visst, det finns folk som rider ens häst bättre och kanske har bra tips. Men det svider fortfarande lite att få höra rätt ut "JAG KAN BÄTTRE". Visst om man använder konstruktiv kritik men hur ofta händer det egentligen? Det finns ett fåtal som faktiskt lyckas skriva bra konstruktiv kritik som faktiskt hjälper ekipaget till bättre ridning men det är för många fall där människor bara är ute efter att såga ner varandra totalt.

Och efter snart 14 år i denna värld har jag fått nog. Jag har verkligen varit med om det mesta när det gäller hästfolk, både dom helt underbara som man vill samla ihop i ett eget litet stall och stå med hela livet ut och de som verkligen kan få en att storböla. Jag blev utsatt för total nersågning för ett tag sen, säger inte när eller hur för det har inte med saken att göra. Men jag vet iaf hur otroligt ont det gör och ibland är det svårt att stå på sig hur mycket man än tror på sin sak och vet att man gör rätt för man hela tiden får bevis från hästen att man gör det. Jag tycker det är synd att flera jag känner är väldigt tveksamma över om de vill lägga upp ridbilder på te.x. sina bloggar eller sin fb bara pga folk inte vet vad som är konstruktiv kritik och att vara elak.

Tycker alla borde tänka efter mer vad dom gör och tänka innan dom skriver kommentarer eller säger saker, hästvärlden är vad vi gör den till och skärper alla sig så tror jag det kan bli så himla bra.


Kommentarer
Postat av: Caroline Bågfeldt

TRUE SHIT!
Kunde inte sagt det bättre själv!

btw, jag vet vad du och jag ska göra snart någon gång!

2012-07-15 @ 21:30:01
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Jannike

Bra skrivit och tyvärr alldeles för ofta sant :/
Nu är jag verkligen i världens bästa stall, ingen och då menar jag ingen snackar skit om någon. Vill man ha hjälp får man det utan att någon är elak.. Detta är nog det första stallet jag varit i där alla är så underbara och där stämmningen alltid är kanon!
Alldeles för ofta har man träffat på dessa besserwissers som borde lära sig att hålla käften :/
Hoppas du hittar ett bra stallgäng och en pålle att rida om det är nu det du vill :)

2012-07-16 @ 09:02:09
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: Ja, ridsporten är så falsk på alla sätt, ärligt talat så är vi nog den värsta sporten.. tråkigt men sant!

Tänk om jag säger något du inte vill nu, men jag vet att du ville förut och om du fortfarande vill så tar vi en roadtrip och hälsar på alla dina gamla ponnysar? OM(!!) du vill.. någon gång? ♥

2012-07-16 @ 09:38:25
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0