Ytlighet

Något jag aldrig förstått mig på är ytlighet. Visst att man kanske sminkar sig, klär på sig kläder man tycker är snygga och färgar håret osv.. Men saken är den att det enda som spelar roll är att man själv är nöjd, trivs man i sitt naturliga hår - FINE. Vill man färga sitt hår (som tex. jag gör) - FINE. Vill man ha hårförlängning - FINE, vill man sminka sig supermycket - FINE. Det spelar ingen roll så länge du är nöjd med dig själv. Och saken är den att du ska alltid vara nöjd med dig själv. Alla är vackra på sitt sätt och har du en fin insida så är det tusen gånger bättre än att du kanske har superlångt och mjukt hår. 

Jag ska inte komma och säga att jag alltid är nöjd med mig själv, men saken är den att jag är inte onöjd eller. Jag kan inte ändra på mitt utseende och jag vill inte det heller för mina brister är det som gör mig till mig. Och jag vill verkligen inte vara någon annan! För hade ingen haft de som alla kallar brister och alla sett ut som det som räknas som vacker och snygg hade ju alla sett likadana ut och hur roligt hade det varit? Det hade sugit och då hade ingen varit speciell på sitt egna sätt.

Glöm allt det ni kallar för brister för det är inte brister eller saker som gör er fula utan det är saker som gör er till er. Ni är alla vackra på erat egna sätt och det spelar faktiskt ingen roll hur ni ser ut på utsidan för det är insidan som räknas iallafall. Har ni en vacker insida kommer det spegla av sig på utsidan! Och man väljer ju inte vänner för utsidan, ellerhur? (och de som gör det är idioter, ursäkta språket men så är det faktiskt!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0