Fredag, lördag, söndag, måndag och onsdag

Fredag: Vaknade runt tio och då packade jag det sista, sen käkade jag lite sen satt jag vid datorn och kollade på mina serier. Louise kom och hämtade mig lite efter två och då drog vi runt Hansa City för att köpa lite saker sen mötte vi upp Alice, Erica och Moa sen drog vi till Aspö efter att ha lämnat bil. Vi fixade oss sen satte vi oss på altanen och snackade och lekte lite. Sjukt skoj och jag skrattade tills jag fick kramp i magen och tills tårarna rann lite. Efter ett (bra) tag kom alla och de drog igång. Var en sjukt go kväll/natt men asgott folk som jag trivs riktigt bra med. 

Lördag: Vaknade först toktidigt för hundskrället skulle hoppa på dörren och alla skulle upp förbannat tidigt. Jag somnade om och sov tills min telefon ringde och jag snackade ett tag. Sen gick jag ut till dom andra som satt på altanen och chillade. Vi kom överrens om att Donken lät som en kalasbra idé och efter lite funderingar om  vem som borde köra och vilken bil kom några iväg och köpte mat. Under tiden planerade jag med mamma och co hur vi skulle göra på lättaste sättet och när vi skulle åka. Sen käkade vi och ett tag efter det kom Stefan och Sacke och hämtade mig. Tog en dusch, käkade sparris och packade sedan ut i bilen. Vi åkte rätt mycket senare än planerat men det gjorde inte mig något. 4-5 timmar satt vi i bilen och jag sov väl 2 av dom, resten av tiden satte jag nya highscore på nästan alla spel på ipaden med sällskap av grym musik. Väl framme i strängnäs käkade vi lite sen satt vi och snackade i ett par timmar innan jag och Malin parkerade oss i sängen och pratade ett bra tag till.

Söndag: Sov tills tio sen tvingade dom andra upp mig. Käkade frukost, drog på mig kläder, borstade gaddarna och fyllde i ögonbrynen sen satte vi oss alla i bilen och drog in mot stan. En liten tur i stan som jag faktiskt fortfarande känner igen mig i för att visa Stefan lilla Strängnäs. Där jag spenderade jullov med pappa, farmor och den delen av släkten när jag var liten. Sen körde vi runt och handlade in lite saker inför matlagningen som stod på tur. Efter jag hjälpt mamsen med maten så la jag mig med Wilmis i sängen och spelade fruitninja. Jag köttade som alltid och satte nya highscore. Malin kom sedan hem från jobbet och jag följde med henne upp till stallet och hennes "lilla" häst. Hon red lite och jag fotade bäst jag kunde med en kamera som ville allt annat än sammarbeta. Sen fick jag sitta upp och rida lite. Stor häst men otroligt känslig och trevligt, fina gångarter hade han med. Sen käkade vi, snackade i ett par timmar och sen sov vi relativt tidigt.

Måndag: Blev väckt runt tio även idag, åt frukost, fixade mig och sedan drog vi till kyrkan. Vi var rätt tidiga så vi väntade rätt länge innan begravningen började. Jag försökte bita ihop bäst jag kunde, men när jag såg all smärta i alla andra klarade jag inte av det mer.. Det var jobbigt, som fan. Jobbigaste var nog att se min fina väns smärta, för jag kan inte tänka tanken att förlora min mamma.. Efter så var det såndär samling eller vad det heter.. Efter det så drog vi bara hem till dom och packade allt sen började vi köra hemåt. Försökte sova så mycket som möjligt men spelade den mesta biten eller kollade på yt-klipp. Vi var hemma runt halv elva och då kollade jag på lite serie för jag kunde inte somna..

Onsdag: En såndär dag där man helst bara vill ligga begravd under massa täcken i sängen. Och direkt när man tänker på något jobbigt bryter man ihop, vilket jag gjorde fleraflera gånger. Ingen ork till något alls och hur mycket jag än försökte så orkade jag inte med det andra tycker är lätt. Kände mig sämre än sämst och valde att stanna i sängen. Storbölade i telefon med mamma och kom överrens om en del viktiga saker.. Låg i sängen nästan hela tiden tills jag hörde att bror min kom hem, då satte jag mig i soffan med min bästa vän och kollade på tv. Satt där tills mamma kom hem då hjälpte jag till lite med maten sen stängde jag in mig på rummet med Criminal Minds och headsetet på. Kollade på flera avsnitt sen kollade jag på två till med mammas sällskap nere i soffan. Myste som bara den och mådde bra för ett tag. Nu sitter jag här och lyssnar på Markus nya och ska alldeles strax gå och lägga mig. Imorgon ska jag försöka orka mig till skolan men jag får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0