Tränare

Varenda onsdag hopptränar jag och Lord för Fredrik Jönsson i grupp på fyra personer. Det är otroligt roligt och lärorikt. Har gjort det nu i ungefär 1,5 månad och vi kör fortfarande en del grunder vilket är skönt när man har en ny häst. Han har många bra banor med krångliga avstånd, avstånd där man måste korta eller länga, mycket tanke bakom ridningen och han passar faktiskt mig och Lord riktigt bra. Han är på samma plan som jag med att hålla honom avslappnad då han gärna spänner sig och sedan samtidigt få lite mer power i honom. 

Och på måndagar tränar vi dressyr för Caroline Ekelund i grupp på fem personer. Tycker om att träna för henne också och det är väldigt lätt att ha en dialog med henne om ridningen och hitta på olika knep tillsammans. Vilket är oerhört skönt för mig då Lord är väääldigt jobbig i dressyren och hon lyssnar på det man säger om hur han är att rida och ger en olika tips. Sen ser hon mina brister rätt bra vilket är positivt! :)

Alltså har jag två tränare jag är trivs med vilket är väääldigt viktigt för mig annars rider jag helst själv. Sen ska jag även ta med mig Lexza när hon är igång och skadefri och jag hoppas att hon funkar att hoppa för Fredrik också! :)


Kommentarer
Postat av: Varg

Sv. Vitt bläck äger! Ett litet hjärta borde inte vara allt för svårt haha :D

2012-10-20 @ 19:06:37
URL: http://polarisering.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0